top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדויד קובוס

3 מקומות מומלצים לטאפאס בברצלונה

עודכן: 24 בנוב׳ 2021

אם יש בילוי אהוב על הספרדים זה לשבת על בירה (Caña) וטאפאס. יותר מאשר האוכל עצמו או השתיה, זה הבילוי החברתי שכל כך נעים לנו, ושיכול להמשך כמה שעות טובות. את הישיבה הזו עושים בד"כ בשעות הערב המוקדמות ,אחרי העבודה.

מנות הטאפאס בספרד מאד בסיסיות, ולא מתקרבות לתחכום ולגוון המוכרים בארץ. אלו מנות קטנות המוגשות לצד משקאות ונועדו למלא את הבטן במעט אוכל לצד האלכוהול.

יש כל מיני גרסאות מתי וכיצד הומצא הרעיון, אך כולן מאד דומות אחת לשניה. הסיפור הראשון שאני שמעתי כילד היה על בתי המרזח בתקופת המלוכה של פרננדו ואיזבל (תקופת המלכים הקתולים). העובדים בבתי המרזח קיבלו פקודה מהמלך להגיש את המשקאות כאשר הם מכוסים בפרוסת נקניק. רק מי שסיים לאכול את הנקניק היה יכול לשתות. כך דאגו שהאנשים לא יסתובבו שיכורים מידי ברחובות.

יש מאות מקומות בברצלונה שמגישים טאפאס, חלקם שכונתיים ובסיסיים, וחלקם מלכודות תיירים יקרות להחריד. אני מציע לכם שלושה מקומות מצויינים, כל אחד בסגנון אחר, לעצירת צהריים נעימה.


טאפאס בברצלונה, טאפס בר בברצלונה, איפה כדאי לאכול טאפאס בברצלונה, טאפאס מומלץ בברצלונה, סיורים בברצלונה, סיור קולינרי בברצלונה,

Bar Celta Pulperia - האותנטי

באחת הסמטאות הצרות ברובע הגותי נמצאת ה"תמנוניה", בר טאפאס המציע טאפאס ושתייה של מקומיים. זה מקום בלי פוזה, שנועד לתושבי השכונה, וככזה גם לא מתיימר להגיש מנות טרנדיות. התפריט מאד בסיסי ושמנוני, אבל חומרי הגלם טובים והאווירה תיקח אתכם כמה עשרות שנים אחורה. בין המנות בתפריט - פלטה של נקניקים (חמון, חמון איבריקו, צ'וריסו), גבינות מקומיות, פאטאטס בראבס, תמנונים קטנים מטוגנים, והמנה האהובה עלי - סרדינים קטנים מטוגנים עם המון לימון, מנה ספרדית מנצחת (Boquerones). המחירים גם הם "מקומיים" - 1.5 יורו לכוס בירה, 5 יורו לפלטת גבינות, 5 יורו לסרדינים מטוגנים.

Carrer de la Princesa 50

ימי חול 8:30 - 24:00

יום שבת 10:00 - 24:00

יום ראשון 12:00 - 24:00


טאפאס בברצלונה, טאפס בר בברצלונה, איפה כדאי לאכול טאפאס בברצלונה, טאפאס מומלץ בברצלונה, סיורים בברצלונה, סיור קולינרי בברצלונה,
בר התמנוניה ברובע הגותי. ליפים והאמיצים

המוסד - בר Cañete

טאפאס בר שהתברג ברשימת הטאפאסים הטובים ביותר בברצלונה, אך התיירים לא שמעו עליו דבר. ההסטוריה של המוסד הותיק הזה מתחילה אי שם במאה הקודמת, כאשר מריה ומנולו הצעירים הגיעו לברצלונה מסביליה, שם עבדו כמלצרים במסעדה. הם הקימו את המקום וניהלו אותו במשך עשרות שנים, ועד היום הוא פועל כעסק משפחתי. המקום הוא שילוב יוצא דופן של חלל נעים ומוקפד, עם יחס חם ומשפחתי. כל המנות בתפריט פשוט מעולות, בלי תחכום מיותר, אבל עשויות מחומרי הגלם הטובים ביותר. אם בא לכם לנסות את הקציצות הספרדיות (קרוקטאס) זה המקום. מנה מומלצת נוספת היא "בומבה" ברצלונטה חריפה.

בר Cañete

Carrer de la Unió 17

שני עד שבת 13:00 - 24:00

ראשון סגור


טאפאס בברצלונה, טאפס בר בברצלונה, איפה כדאי לאכול טאפאס בברצלונה, טאפאס מומלץ בברצלונה, סיורים בברצלונה, סיור קולינרי בברצלונה,
בר קנייטה ברובע רבאל. עסק משפחתי בן 70

הידידותי לתייר - Orio

בר פינצ'וס מעולה בלב הרובע הגותי. פינצ'וס הם המקבילים הבסקים לטאפאס, לרוב מגיעים כפרוסת בגט טרי עם תוספות מלמעלה. המקום מאד פופולרי בקרב תיירים ותושבי החוץ, בעיקר בזכות המנות המגוונות שפונות לטעם הלא - ספרדי. פחות מטוגן, פחות ויניגרט ויותר ירקות. הרבה מבקרים ישראלים שאני מטייל איתם מבקשים המלצות למקומות טאפאס טובים, אבל אני זוכר טוב מאד וגם לפעמים מזהיר, שהטעם הישראלי מאד שונה בתכליתו מהטעם הספרדי. הטעם הישראלי הוא יותר מרובד, עדין ואלגנטי (נו כן, מה לעשות?!) ובמקום כמו Orio תוכלו להנות מהפיוז'ן הנכון בין השורשים הספרדים - בסקים, לבין טעם עדכני יותר.

העיצוב של המקום משוחרר, שולחנות עץ ארוכים שבהם מתיישבים כל באי הבר. התמחור די אחיד - רוב הפינצ'וס עולים 2.5 יורו ליחידה, יש כאלו מעט יותר יקרים. הכל מוכן ומונח על הבר, מה שהופך את תהליך ההתלבטות לפשוט יותר.

Carrer de Ferran 38

ראשון עד שבת 11:00 - 24:00

*יש בר נוסף של Orio ברובע אל בורן*


טאפאס בברצלונה, טאפאס מומלץ בברצלונה, סיורים בברצלונה, סיור קולינרי בברצלונה,
בר טאפאס אוריאו. שפע של ימי האימפריה הרומית.

לא רק את מקומות הטאפאס אניי יכול לחלוק איתכם, אלא גם 20 המלצות סודיות לברצלונה!

מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של הסיורים, לכתוב אני בפוסט הנעוץ וההמלצות יהיו בדרך אליכם...



765 צפיותתגובה 1

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page