top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדויד קובוס

הקונדיטוריות והקינוחים הטובים ביותר בברצלונה

עודכן: 25 בנוב׳ 2021


נושא הקינוחים והמתוקים בברצלונה ובספרד הוא לא עניין קל לעיכול. זה בעיקר בולט בברצלונה, שרחוקה קילומטרים ספורים (יחסית כן) מצרפת, ונראה שמעט מאד מההדר והאנינות חילחל לשכנה מלמטה. אני אישית גדלתי על רולדת קצפת בכל אירוע משפחתי, וכשממש רצו להרשים את האורחים זה הגיע עם ציפוי שוקולד. הרולדות האלה עדיין נחלת ההווה לשמחתי, אבל אני רוצה להמליץ לכם על כמה מקומות טעימים באמת בברצלונה שעושים כבוד לשילוש הקדוש של פחמימה-סוכר-שוקולד.


Bubó

בובו היא אחת הקונדיטוריות המפורסמות בברצלונה המתמחות בעוגות אישיות אה-לה פראנס. המפורסמת ביניהן היא עוגת השוקולד בומבה. עוגה אישית במילוי מוס שוקולד מריר עשיר, על בסיס שטרויזל קקאו ושברי עוגיית שקדים. כמובן שהכל מצופה בקרם שוקולד. עוד מומלצת עוגת מוס זעפרן עם אגוזים מקורמלים ושוקולד תפוז (העוגה שבתמונה). ו...קרואסון החמאה המופתי שלהם. לא לוותר.

Carrer de les Caputxes 10

קונדיטוריות וקינוחים בברצלונה דוד קובוס

Hofmann

לא רחוק מבובו נמצאת מאפיית הופמן שזכתה בלא מעט פרסים על המאפים והקינוחים שלה. שם-שם מוכרים את קרואסון המסקרפונה שזכה לתהילה לפחות כמו הסגרדה פמיליה. לא פחות מעולים הם הקינוחים המתוקים, עוגות אישיות עם שילוב טעמים מקורי ועיצוב מתוחכם והומוריסטי. אני אישית מאד אוהב את קינוח הפיסטוק - עוגה בצורת פיסטוק שבתוכה מוס פיסטוק עשיר ומרמלדת תפוז.

קונדיטוריות וקינוחים בברצלונה דוד קובוס

Brunells

קונדיטורייה ותיקה מאד בברצלונה שקיימת כבר משנת 1852 ועליה גם המלצתי בכתבה לעיתון "הארץ". הקונדיטוריה עברה עדכון תפריט וחלל פנים מתבקש וכעת זו אחת הקונדיטוריות היפות בברצלונה. אפשר למצוא שם מתוקים קטלאנים קלאסיים כמו הפנאייטס (עוגיות מרציפן עגולות), רולדת קצפת (יססס) וקרואסון חמאה שזכה בפרס הקרואסון לשנת 2019 ובאמת מאד התרגש. החלל הפנימי הוא מסעדונת קטנה שניתן להזמין שם גם סנדוויצ'ים ופאי מלוחים. אגב, על הקפה במקום אחראי מותג הקפה המשובח Magnifico, מה שהופך את העצירה הזו של קפה ומאפה לבאמת מגניפיקו.

Calle Princesa, 22

קונדיטוריות וקינוחים בברצלונה דוד קובוס


La pastisseria

לה פסטיסרייה נמצאת ברובע אישמפלה, כמה דקות הליכה מכיכר קטלוניה. גם היא בדומה לבובו מציעה קינוחים אישיים שהם כמו יצירת אמנות קטנה. יש את עוגת ה"ורד" (מהאגדה המקומית של סן ג'ורדי), "התפוח האדום" והחביב עליי עוגת "מוחיטו" - מוס קליל על בסיס ליים ומנטה עם קרם ליים ובסיס קראנצ'י של עוגיית שקדים. העוגה המשוגעת ביותר היא ללא ספק עוגת ה-Trencadis. הטראנקדיס היא הטכניקה שהמציא גאודי וגם הכי מזוהה איתו (דוגמאות לכך אפשר למצוא בפארק גואל ובספסלים לאורך שדרות גרסיה). הפסטיסרי יצר גרסה משלו לטקאנקדיס - מוס על בסיס יוגורט וטונקה, עם שילובים קרם בטעמי מנגו, ליים, פטל, שקדים, משמש ועוד. האחראי על הפסטיסרי היוצא מן הכלל הזה הוא שף קונדיטור צעיר בשם ג'וספ מריה רודריגז שכבר הספיק ליצור קינוחים למסעדות מישלן. אם בדיוק סיימתם להתרשם מקאסה באטיו של גאודי ובא לכם משהו מיוחד הפסטיסרייה נמצאת רק 2 רחובות משם.

Carrer d'Aragó, 228

קונדיטוריות וקינוחים בברצלונה דוד קובוס


Mayer

בולנז'רי מאייר. בניגוד להופמן שכל המטיילים שלי שואלים אותי אם הם יהודים (הם לא) בולנז'רי מאייר הם הכי משלנו! ערן מאייר הוא אופה מוכשר שעבר הכשרה והתמחות ארוכה בפריז והגיע לברצלונה להראות לקטלאנים מאיזה צד מקפלים את הבצק. Mayer פתחו לא פחות משש מאפיות בברצלונה שם תוכלו לרכוש מאפים צרפתיים מוכרים כמו לחם שוקולד, מאפים מקומיים משודרגים ואפילו חלות לשבת :) אחד האהובים עליי הוא מאפה צרפתי מתוק בשם שו (Choux) שזה למעשה אקלר עגול במילויים שונים.

Carrer del Diluvi, 11

ישנם עוד סניפים בברצלונה.



Demasie

עוד בשכונת בורן הכל כך טעימה יש את ה-מקום ל"סינבון" בברצלונה. המאפה האמריקאי המוגזם הגיע גם לברצלונה ובדמסייה הולכים איתו הכי רחוק. תמצאו מגשים על מגשים של סינבון בכל טעם אפשרי - משוקולד מריר עם עוגיות אוראו לטעמי פטל ופירות יער, וניל, פיסטוק, קרם פטיסייר, עוגת גבינה וכמובן קינמון. הבחירה היא בלתי אפשרית, תוכלו להתנחם בזה שהכל טעים.


La Campana

הטורון (Turon) הוא ממתק ספרדי על בסיס שקדים והוא מופיע בקונדיטוריות ובחניות בתקופת חג המולד. מקור הממתק, כמו רבים שמבוססים על שקדים ואגוזים, הוא במטבח המוסלמי שהשאיר את חותמו בספרד. יש מגוון עצום של טורון, גם על בסיס שקדים ואגוזים אבל גם במילוי שוקולד מעל הסוגים, טופי, נוגט, קרמל, פקאנים ועוד. ישנה חנות קטנה ומטריפה (איך לא, ברובע בורן) שמכינה בעצמה את הטורון כבר משנת 1890 ומוכרת אותו לאורך כל השנה. אפשר לקנות טבלאות בכל מיני מילויים וגדלים. אגב, גם הגלידה שהם מכינים במקום מומלצת.

Carrer de la Princesa, 36



chök

מקום למכורים לשוקולד. יש להם מאפה ייחודי על בסיס בצק שהוא בין קרואסון לבין דונאט. את זה הם מקשטים בגנאש וטופינגס מוגזמים ואתם תמצאו את עצמכם מעצבנים את המוכרת כי לא החלטתם אם כדאי צ'וק עם קרם שוקולד, גנאש, שברי שוקולד מריר וסוכריות קופצות או דווקא כיוון אלגנטי ובוגר של צ'וק טבעוני עם גלייז מנגו, קרם שוקולד ואגוזי לוז עם מרמלדה כתומה של משהו. אגב האופציות הטבעוניות מעולות ויש גם ללא גלוטן.

Carrer del Carme, 3

יש כמה סניפים בברצלונה. 3 מהם בעיר העתיקה.

Xurreria

הצ'ורוס הוא אחד המתוקים הכי ממכרים שיש. בצק דק שמטוגן בשמן עמוק, מצופה סוכר ומוגש עם שוקולד מומס בצד. מהרגע הראשון שנכנסים לצ'וררייה של לואיס מבינים שכאן הרבה finess לא תמצאו. אריחי קרמיקה לבנים מכסים את הקירות עד התקרה (כדי שיהיה קל לנקות את השפריצים של השמן) וניחוח הטיגון העמוק ילווה אתכם גם אחר כך. אתם חייבים לעצמכם לפחות מנה קטנה של צ'ורוס ותזכרו - ערך גליקמי זה לחלשים.

Carrer dels Banys Nous, 8

הצ'ורוס

אם אתם רוצים להכיר את ברצלונה דרך הבטן - מהגבינות והנקניקים הכי נחשבים ועד לעוגה שזכתה בפרס טעם השנה של הניו-יורק טיימס אתם מוזמנים להצטרף לסיור הקולינרי ספרדי כפול. את הסיורים הקולינרים בנינו עם ליוויו הצמוד של השף הברצלונאי רובן לאון ממסעדת לה פורקה.

678 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page