top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדויד קובוס

גן עדן במרחק שעה וחצי מברצלונה

עודכן: 30 ביוני 2021

מחוז פריוראט (PRIORAT) הוא חבל יין מאד ידוע בצפון ספרד, שם ממוקמים יצרני היין והקווה מהטובים במדינה. מאות שנים של נסיון וייקבים משפחתיים שעברו מדור לדור הפכו את פריוראט לאיזור מבוקש לטיולי יין ונוף.

לפניכם שלוש המלצות מה לעשות בטיול יום מחוץ לברצלונה.


סיוראנה והאגם

  1. ביקור בכפר סיוראנה | SIURANA

סיוראנה הוא אחד מאותם הכפרים שמכשפים אתכם מרגע כניסתכם לרחובותיהם. הסמטאות הקטנות, בתי האבן, החומות והמבצר, כולם נושמים זמנים עתיקים של וסיפורים של מלחמות וכיבושים.

העיירה מוכרת בזכות היותה המעוז המוסלמי האחרון בקטלוניה. האגדה מספרת שבתו של השליט המוסלמי האחרון של סיוראנה סירבה להכנע למצור של הנוצרים והעדיפה לשים קץ לחייה בקפיצה מהצוק עם סוסה.

מאז הכפר ידע זמנים פופולרים יותר ופחות, ולאחר מלחמת האזרחים בספרד כמעט ולא נותר שם איש. שלוש משפחות בלבד נשארו בסיוראנה בשנות ה-60, ואלו לאט לאט בנו את הכפר מחדש והחזירו את התושבים אליו.

כיום הכפר נהפך למתוייר גם בזכות מיקומו על ראש המצוק, משם נשקף נוף מרהיב של אגם סיוראנה וההרים מסביב, אך גם בזכות היקבים ותיירות היין של מחוז פריוראט.

הדרך אל הכפר עוברת בכביש מפותל, שמסתיים במבצר של הכפר. יש להשאיר את הרכב בחניון המוסדר.





2. ייקב קאפסנס | Capçanes


אני לא אגזים אם אומר שזו החוויה הטובה ביותר של טעימות יין שעשיתי בחיי. ייקב קפסנס הוא ייקב משפחתי שהאהבה הגדולה שלהם לתחום מורגשת גם ביין וגם בהגשה.

"היין נעשה בכרם, ביקב אנחנו פשוט לא מקלקלים אותו" מילים יפות שנשארו בזכרון. את תהליך הגידול של הגפנים, ההשקייה, האדמה וכל האמנות שמסביב הם למדו מהסבים והסבות של המשפחה. דגש גדול הוא על טיב האדמה - אם זה חימר, אדמת גיר או עירובים שונים של חול - לכל אחד יש השפעה על הטעם הסופי של היין ובהחלט ניתן להריש אותו לצד הטאפאסים שמתלווים לטעימות.


רוצים הפתעה? היין שהם מייצרים, פלור דה פרימוורה, כשר בפיקוח הרב האיזורי :)

Celler de Capçanes

Carrer de Llaberia 9 , Capçanes, Tarragona



3. טיול רגלי לבריכות מים


לא רחוק מהכפר סיוראנה אפשר לצאת לטיול רגלי העובר בין היערות היפים למרגלות הכפר ומגיע לנהר סיוראנה ולבריכות המים הטבעיות שלו. ישנן 3 בריכות טבעיות כאשר היפה ביותר נקראת Toll de la Palla אשר נמצאת במרחק של כשעה הליכה. ניתן להתחיל את הטיול מדרך עפר שיורדת מהכפר או לחלופין מהאגם עצמו . המסלול האחרון מקיף את כל האגם ואורך כ-4 שעות.

לינק להוראות הגעה: Toll de la Palla



Toll de la Palla | Siurana

לא רק טיולים אני יכול לחלוק איתכם, אלא גם 20 המלצות סודיות לברצלונה!

מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של הסיורים, לכתוב אני בפוסט הנעוץ וההמלצות יהיו בדרך אליכם...



355 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page