top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תדויד קובוס

מהו הבית היפהפה בברצלונה מהסדרה "להרוג את איב"

עודכן: 30 ביוני 2021

מודה. אני נמנה על מעריצי הסדרה הבריטית "להרוג את איב". כבר מהפרק הראשון התמכרתי להומור הדק, לדיאלוגים השנונים ולאתרי הצילום המרהיבים.

הפרק הראשון של העונה השלישית תפס אותי לא מוכן. וילאנל הגיעה לברצלונה. התרגשתי כאילו היא הגיעה לבקר אותי בבית.

מעבר ללוקיישנים ברחובות ברצלונה, הבולטים מביניהם הם שדרות רבאל והכיכר Sant Agustí Vell ליד שער הנצחון, מה שבלט ביופיו היה הבית שוילאנל עוברת לגור בו בברצלונה.

הבית הוא אמיתי, והוא אכן נמצא בברצלונה בפאתי שכונת גרסיה, על הגבול עם שכונת סראייה. אני הכרתי אותו כהערת שוליים לתקופה המודרניסטית וגם רק מבחוץ. הצילומים המטורפים של פנים המבנה שלחו אותי למחקר קצר.


קאסה ראמוס ברצלונה, קאסס רמוס ברצלונה, להרוג את איב, להרוג את איב ברצלונה, דויד קובוס ברצלונה, סיורים בברצלונה
להרוג את איב מגיעה לברצלונה.

למבנה קוראים Cases Ramos, והוא נמצא בכיכר Lesseps מספר 30. המבנה נמצא על השביל המוביל לפארק גואל המפורסם של גאודי, אבל יחד עם זאת הוא בניין לא כל כך מוכר, רק חלק מהרשימה האינסופית של בניינים מודרניסטים (מתקופת הארט דקו) בברצלונה. המבנה מאגד שלושה בנייני מגורים נפרדים מאחורי חזית אחת אחידה.

על בנייתו היה אחראי האדריכל גא'ומה טורס, שנשכר בשנת 1906 על ידי איל הספנות ריקארדו ראמוס, ומשם גם שמו של המבנה. בראשית המאה העשרים האיזור הזה של ברצלונה היה בעיקר אדמות חקלאיות וגבל עם הכפר גרסיה (היום שכונת גרסיה הטרנדית), מה שהפך את המבנה המפואר של טורס לבניין המגורים הבורגני הראשון שהוקם באיזור ולארמון באמצע השדות.

כמו מבנים מודרניסטים אחרים בברצלונה, גם קאסה ראמוס מתהדר בתבליטים ומוטיבים דקורטיביים בהשראת עולם הטבע. בין הפרטים הבולטים בחזית הראשית הם מעקות הברזל של המרפסות, שעוצבו כדבורים ענקיות, מה שהעניק למבנה את הכינוי המקומי שלו - "בית הדבורים".

כיאה למבנה רחב ידיים של המעמד הבורגני, גם בקאסה ראמוס תמצאו גינה גדולה ומושקעת בחלקו האחורי, ובקצה נבנתה כיפה (קופולה) יפהפיה. היו גם אורוות סוסים בחצר, אך כנראה שהם לא מצאו את מקומם בעולם המודרני, והם נעלמו כליל.



המהות המודרניסטית של קאסה ראמוס חיה וקיימת בעיצוב וחלוקת חלל הפנים, אך לצד המוטיבים המודרניסטים המקובלים באותה התקופה, בלטה השראה חזקה מאד של העיצוב הערבי. ספרד נשלטה ע"י שליטים מוסלמים למשך תקופות משתנות לאורך ההסטוריה, והסגנון הערבי השאיר חותם גדול בכל מחוזות ספרד. למרות שאחרון השליטים המוסלמים (אבו עבדאללה מוחמד) גורש במאה ה-15, ההשפעה של הסגנון הערבי המשיכה להדהד בכל תחומי העיצוב, האמנות, המוסיקה והאדריכלות בספרד.


קאסה ראמוס ברצלונה, קאסס רמוס ברצלונה, להרוג את איב, להרוג את איב ברצלונה, דויד קובוס ברצלונה, סיורים בברצלונה
הסלון באחת הדירות בקאסה ראמוס בברצלונה

בעיצוב החלל הפנימי של קאסה ראמוס שולטים תבליטי הגבס האופיניים למודרניזם במרכז התקרות ולאורך הקירות. אריחי הקרמיקה הגיאומטרים הטיפוסיים גם הם מופיעים ברצפות הדירות. יחד עם זאת, הסלון המרכזי בכל מבנה, החלל המרשים ביותר, מאזכר את הסגנון הערבי בקשתות ובעמודים, ובמוטיבים הערבסקים בתקרות. הצבעים השולטים בחלל הפנים הם חמים, צבעי אדמה וחול, לצד עיטורים מוזהבים וקרמיקה בצבע תכלת. האמת שהשילוב בין המודרניזם הקטלאני לסגנון הנאו-מוסלמי פשוט מרהיב.


אל המבנה אי אפשר להכנס סתם כך, ובטח לא לבקר בדירות או בגינה, אבל תופתעו לגלות שאיתרנו חלק מהדירות להשכרה באתר Airbnb, ובתמורה לכ-250 יורו ללילה תוכלו לחיות בסרט.


Cases Ramos

Pl. Lesseps 30, Barcelona



לא רק על קאסה ראמוס אני יכול לספר לכם, אלא גם לחלוק 20 המלצות סודיות לברצלונה!

מוזמנים להצטרף לדף הפייסבוק של הסיורים, לכתוב אני בפוסט הנעוץ וההמלצות יהיו בדרך אליכם...




466 צפיות2 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page